Tuesday, July 13, 2021

Materi Introduction kelas 10 semester 1 disertai contoh dialog TP 2021

                                                        INTRODUCTION KD 3.1

Assalamualaikum warrahmatullahiwabarrakatuh

Hallo adik-adik, selamat kalian sudah naik kelas 10. Sekarang kalian berada di sekolah yang baru dan mendapatkan teman yang baru juga. Oleh karena itu tentunya kalian harus menjalin komunikasi dengan orang lain yang berada di sekitar kalian. Untuk menjalin komunikasi yang baik maka hal pertama yang harus dilakukan adalah memperkenalkan diri. Ungkapan-ungkapan seperti apa yang bisa digunakan untuk memperkenalkan diri. Silahkan simak penjelasannya dibawah ini.

A.  Introducing Myself

 

Formal Introduction

Responses

Hi, I am Liliana

Good morning. My name is …

May I introduce myself? My name is …

Hello, my name’s Fatiha

How do you do? My name is …

Good afternoon. My name is Liliana

Please allow me to introduce myself? I am …

Good morning, how do you do?

Oh, hello, nice to meet you

Hi, I’m Laras. Glad to meet you

How do you do, nice to meet you

Good evening, I’am Laras

I am … / my name’s …

Hi / Hello Mr …

 

Formal introduction is used when you introduce yourself to someone older or higher position job or when you are at the formal meeting.

 

B.  Introducing Myself

 

Informal Introduction

Responses

Hello, I am … Nice to meet you

Excuse me. I am …

What is your name?

Hi, I am … Nice to meet you

Hello, I am …

Hello I am… /My name is …

 

Informal Introduction is used in a informal situation when you introduce yourself to someone at about the same age with you.

 

C.  Introducing Others

 

Formal Introduction

Responses

Good morning, may I introduce our guest here

His/her name is …

Mr… this is… my friend in this office

I’d like to introduce you to Mr Johny

Mila, let me introduce you to …

Cindy, allw me to introduce you to miss …

How do you do Mr/Mrs.. Nice to meet you

My name is …

 

D.  Introducing Others

 

Informal Introduction

Responses

Anna this is Hani my friend here

Tania, this is my sister, Erin

Have you met Qorina?

Do you know Aliando?

This is a friend of mine, Lilis

Let me introduce my friend, her name is Gita

Let me introduce you to Mr Michael, our manager

Hello Mita, glad to meet you

Glad to see you

No I don’t think so

It’s nice to meet you

How do you do?

How do you do. Nice to meet you

Hello Rendy, I am Miko

 

E.  Asking and Responding expression of introduction

 

Asking

Responding

What’s your name?

What’s his/her name?

How old are you?

Where do you come from?

Who is your favorite figure?

My name is …

His/her name is …

I am 16 years old

I come from Canada

He’s/She’s …

Contoh perkenalan diri sendiri.

Good morning everyone!

My name is Haidar Alifata. I am a new student at this school. I was born in Yogyakarta, June 9th, 2004. My hobbies are writing and reading. If there is a competition, I would love to take part as long as it relates to the world of authorship. It was my first step to achieve my goal of becoming a famous writer. That’s all that I can tell about myself. Thank you.

 

Terjemahan :

Selamat pagi, semua!

Nama saya Haidar Alifata. Saya lahir di Yogyakarta 9 Juni 2004. Saya adalah murid baru di sekolah ini. Hobi saya adalah menulis dan membaca. Apabila ada perlombaan, saya akan mencoba untuk mengikuti lomba tersebut asal hal itu berkaitan dengan dunia kepenulisan. Itu merupakan langkah awal saya untuk bisa mencapai cita-cita saya, yaitu menjadi penulis terkenal. Sekian perkenalan yang bisa sampaikan. Kurang lebihnya saya mohon maaf. Terima kasih.


Memperkenalkan diri dan keluarga

Good morning, everyone. My name is Mariana Shalfania, I was born in Palembang on August 10th, 2005. I am currently living in Makassar, with my uncle. Now, allow me to introduce myself further. I have a sister and a younger brother. My father works at a mining company and my mother is a housewife. They live in Palembang. That’s all I can say about myself. Thank you.

Terjemahan :

Selamat pagi semuanya, Nama saya Mariana Shalfania, saya lahir di Palembang 10 Agustus 2005. Saat ini saya tinggal di Makassar, bersama paman saya. Sekarang, izinkan saya untuk memperkenalkan diri saya lebih jauh. Saya memiliki seorang saudara perempuan dan seorang adik laki-laki. Ayah saya bekerja di sebuah perusahaan tambang dan ibu saya adalah seorang ibu rumah tangga. Kira-kira itulah yang dapat sampaikan mengenai diri saya. Terima kasih.

 

Tugas : Buatlah percakapan tentang perkenalan dri sendiri. Ditulis di kertas dan dikumpulkan!

 

Demikian materi perkenalan diri sendiri dan orang lain, apabila ada pertanyaan silahkan tulis di kolom komentar. Semoga artikel ini bermanfaat. Untuk melihat video tentang percakapan kalian bisa membuka channel you tube "English Home Indonesia"

 

Wassalamualaikum warrahmatullahiwabarrakatuh

No comments:

Post a Comment

Contoh sambutan wali murid dalam acara wisuda TK Masyitoh Pijenan

Berikut ini adalah contoh sambutan wali murid yang saya sampaikan dalam acara wisuda TK anak saya di TK Masyitoh Pijenan Bantul. Assalamu’al...